Orgull Boig: Celebració a la Plaça Orfila amb Tallers i Actuacions
26 de maig de 2026
Creixem cadenes, creixem estigmes: Orgull Boig a la plaça de Orfila
El proper dissabte 6 de juny, a partir de les 16 h, la plaça de Orfila es convertirà en l'escenari de tallers, actuacions i música en un esdeveniment emblemàtic sota el lema de 'Creixem cadenes, creixem estigmes'. Aquesta celebració té com a objectiu principal reivindicar els drets de les persones bojes i psiquiatritzades.
La jornada s'iniciarà amb el tradicional taller de pancartes, seguit per la marxa per l'Orgull Boig a les 17 h, que culminarà a la mateixa plaça, on es duran a terme emocionants actuacions i discursos en un ambient d'unitat i respecte.
Un dels moments més esperats durant l'esdeveniment serà l'entrega dels prestigiosos Premis Regadera, programada per les 19.30 h. Així mateix, la música electrònica del reeixit DJ Dkor posarà punt final a aquesta jornada de reivindicacions i celebració.
Per a aquells interessats a conèixer amb detall la programació d'activitats, es pot accedir al programa detallat en el document adjunt.
El moviment Orgull Boig, format per entitats com la Federació VOCES, Associació Emilia, Associació Sociocultural Matissos, Associació Sociocultural Nikosia i ActivaMent Catalunya Associació, defensa fervorosament l'educació com a eina per enderrocar prejudicis socials i combatre l'estigma. A més, insta a que sigui a través de les escoles on es promogui activament la salut mental, la prevenció de trastorns psicològics i la reducció del comportament suïcida.
És important destacar el suport atorgat pel Districte de Sant Andreu i l'Ajuntament de Barcelona a aquest mobilitzador esdeveniment en pro de la inclusió i el respecte per la diversitat.








